Bullet Proof..I wish I was
version originale
13 mars 1995, The Bends
3:28
version acoustique
15 mai 1995, Fake Plastic Trees CD2
3:34
reprises
26 juin 2001, Anyone Can Play Radiohead, P.M. Project
3:17
27 octobre 2003, True love waits, Christopher O'Riley
3:02
the bends

Avant, ce titre était encore plus calme et plus dépouillé. Les sons étranges sur le disque sont faits par Ed à la guitare, mais joués tout seuls, sans entendre ce qui se passait derrière. Il a trouvé ça étrange, à juste titre. En fait, il maugréait pendant toute la prise...

Ed
ya, because basically the acoustic guitar thom playing, the bass and drums had all been done and hmm and the track needed some kind of effects stuff on it i guess...and when jonny and i were playing...
ouais, parce que la guitare acoustique de thom, la basse et la batterie étaient déjà faites, et je crois que le morceau avait encore besoin d'effets spéciaux... et quand jonny et moi jouions...
Jonny
...doing the old flow trick...
...faisant le vieux truc...
Ed
the old flow trick! and we were trying to add some kind layers and textures to it and it wasn't really working when the tape was rolling so they said, you know they said, you know we'll stop the tape from rolling and we'll roll the tape but you won't hear it just play odelay funny noisy for three and half minutes and do that four or five times... and we did that and hmm... and i remember thinking at the time... bastards! you know... never recorded like this before... how are you supposed to do it...
le vieux truc ! et nous essayions d'y ajouter des sortes de couches et de textures et ça ne marchait pas vraiment à l'écoute de la bande, alors ils ont dit, vous savez ce qu'ils ont dit, on va arrêter la bande et tu vas faire des bruits bizarres à la guitare pendant trois minutes et demi, quatre ou cinq fois... et je me souviens avoir pensé à ce moment-là... les salauds ! vous savez... jamais enregistré comme ça... comment je suis supposé faire ça...
Jonny
but we ended up with like six tracks of all various different colour on them which we could fade in and out to change the mood...
Mais nous sommes arrivés avec environ six pistes avec des couleurs différentes, on pouvait passer de l'une à l'autre pour changer l'ambiance de la chanson...
Thom
In L.A. if you drive round in a limo in the wrong area someone might resent it and shoot randomly into the blacked out glass.
answerphone
Phil
Did the drum take after a five mile run - it shows.
answerphone
Ed
The only song that I've ever played on when I was not allowed to hear the backing track. "Just make whooping oodle noises for three minutes", was the cry from the control room. 'Bastards', I thought at the time.
answerphone
Jonny
The backing vocal (counter-melody) in the final chorus is utterly beautiful - so are Ed's bubbles in the second verse....
answerphone
Colin
More mellow stuff.
answerphone